Podzimní blok P O D Z I M N Í U S M Í V Á N Í
Charakteristika integrovaného bloku
Charakteristické pro toto období je příchod nových kamarádů. Vytváření pozitivního a bezpečného sociálního prostředí (vlídné přijetí dítěte, …). Zjišťujeme znalosti, se kterými děti přicházejí do MŠ. Vytváříme společná pravidla soužití v novém kolektivu, rozlišujeme vhodné a nevhodné chování a jednání, vytváříme podmínky pro prosociální chování. Monitorujeme nejen změny v přírodě, ale posilujeme i úctu k přírodě, uplatňujeme vlastní zkušenosti z pozorování. Měnící se příroda přináší řadu možností a podnětů, jak objevovat a zkoumat nové souvislosti praktickým a prožitkovým učením. Využíváme v nejvyšší možné míře pobytu v přírodě. Podzim v přírodě znamená změnu v klimatických podmínkách, kdy se slunné počasí střídá s mrholením, mlhami, častými dešti, popřípadě i sněžením. Tehdy záleží hlavně na zdravé životosprávě a osobní hygieně.
Podzimní blok je významný především pro soužití všech dětí, rodičů, pedagogů a provozních zaměstnanců v mateřské škole.
Nabídka integrovaných bloků:
- ABY NÁM TADY BYLO SPOLU DOBŘE (seznamujeme se se svými kamarády, naší třídou školou, pravidla, rež. Momenty)
- TO JSEM JÁ (já a moje tělo, moje rodina, město a okolí)
- ŠEL ZAHRADNÍK DO ZAHRADY (ovoce, zelenina)
- PODZIMNÍ KRÁLOVSTVÍ (draci, podzim v lese – zvířata, plody)
- MY SE DUCHŮ NEBOJÍME, DÝNĚ PĚKNĚ ROZSVÍTÍME(strašidla, dýně)
- UŽ MARTIN NA BÍLÉM KONI