Co se učíme
Letní blok L E T N Í U S M Í V Á N Í
16. 5. 2024Charakteristika integrovaného bloku Před začátkem léta všechny děti slaví svátek. Stále teplejší počasí láká ven do přírody, nastává čas, kdy si ověřujeme, co všechno jsme se naučili. Dostatečně větráme místnosti, všechny činnosti probíhají převážně venku. Při maximálním pobytu venku je dětem intenzivněji přibližovaná problematika ochrany životního prostředí, soužití lidí a přírody. Poznávají základní rysy léta […]
Více informacíJarní blok J A R N Í U S M Í V Á N Í
16. 5. 2024Charakteristika integrovaného bloku Světlo a teplo probouzí ze zimního spánku celou přírodu. Nastává rovnodennost a slunce blahodárně působí na vše živé a láká nás do přírody. Stále platí, že je důležité pečovat o své zdraví – nezapomínat na správné oblékání, dostatek vitamínů a vyváženou stravu. Jaro dává zvířatům mláďata, rostlinám pupeny a lidem radost i […]
Více informacíZimní blok Z I M N Í U S M Í V Á N Í
16. 5. 2024Charakteristika integrovaného bloku Období chladného počasí, časté sněžení. Změny v přírodě dovolují přesně rozlišovat roční období s jeho charakteristickými znaky. Vzhledem k časté sněhové nadílce a mrazivému počasí, se můžeme věnovat zimním sportům a hrát si se sněhem, experimentovat. Upozornění na bezpečnost při chůzi na sněhu. Zimní období je čas pohádek a příběhů. Přináší dětem novou zkušenost s vystupováním […]
Více informacíPodzimní blok P O D Z I M N Í U S M Í V Á N Í
16. 5. 2024Charakteristika integrovaného bloku Charakteristické pro toto období je příchod nových kamarádů. Vytváření pozitivního a bezpečného sociálního prostředí (vlídné přijetí dítěte, …). Zjišťujeme znalosti, se kterými děti přicházejí do MŠ. Vytváříme společná pravidla soužití v novém kolektivu, rozlišujeme vhodné a nevhodné chování a jednání, vytváříme podmínky pro prosociální chování. Monitorujeme nejen změny v přírodě, ale posilujeme i úctu […]
Více informacíDEN V NAŠÍ ŠKOLE V PROGRAMU ZAČÍT SPOLU
16. 5. 2024Má jasný řád, který je schopen flexibilně reagovat na potřeby dětí, jejich činnost a realizaci. Proto časové ohraničení jednotlivých „bloků“ jsou orientační, ale přesto umožňují udržet vnitřní organizaci školy v propojení výchovně vzdělávacího procesu a provozními podmínkami, které jsou nedílnou součástí života školy. Při vstupu do třídy čeká děti a jejich rodiče tzv. RANNÍ ÚKOL, […]
Více informacíP O D Z I M N Í U S M Í V Á N Í – podzimní blok
9. 9. 2023Charakteristika integrovaného bloku Charakteristické pro toto období je příchod nových kamarádů. Vytváření pozitivního a bezpečného sociálního prostředí (vlídné přijetí dítěte, …). Zjišťujeme znalosti, se kterými děti přicházejí do MŠ. Vytváříme společná pravidla soužití v novém kolektivu, rozlišujeme vhodné a nevhodné chování a jednání, vytváříme podmínky pro prosociální chování. Monitorujeme nejen změny v přírodě, ale posilujeme i úctu […]
Více informacíÚKOLY PRO PŘEDŠKOLÁKY – ADVENTNÍ ČAS VÁNOČNÍ – ČERT A MIKULÁŠ
6. 12. 2022Dílčí cíle: Uvědomovat si svou samostatnost, orientovat se ve skupině. Prožívat a dětským způsobem projevovat, co cítí, snažit se ovládat své afektivní chování. Adventní čas vánoční – ČERT A MIKULÁŠ
Více informacíPŘEDŠKOLÁCI – Zvířata z celého světa
17. 6. 2022CÍL: Ovládat dechové svalstvo, sladit pohyb se zpěvem. Vnímat, že svět má svůj řád, že je rozmanitý a pozoruhodný PŘEDŠKOLÁCI – Zvířata z celého světa
Více informacíPŘEDŠKOLÁCI – Moje rodina
5. 5. 2022CÍL: 5.4.2 Pochopit, že každý má ve společenství (v rodině, ve třídě, v herní skupině) svoji roli, podle které je třeba se chovat 5.4.4 Začlenit se do třídy a zařadit se mezi své vrstevníky, respektovat jejich rozdílné vlastnosti, schopnosti a dovednosti
Více informacíPŘEDŠKOLÁCI – Velikonoce, jaro
6. 4. 2022CÍL: Přiblížit dětem jarní znaky a tradice, lidovou tvořivost PŘEDŠKOLÁCI – Velikonoce, jaro
Více informací