LISTOPAD U ŽABIČEK 2024
TÉMA MĚSÍCE: SLUNÍČKO SVÝMI PAPRSKY UKLÁDÁ PŘÍRODU K ZIMNÍMU SPÁNKU
BARVY A PLODY PODZIMU
Všímat si změn a dění v nejbližším okolí – zajímat se, co se v okolí děje, všímat si změn v přírodě, přizpůsobovat oblečení; rozvíjet HM – vědomě napodobit jednoduchý pohyb podle vzoru, chůze a pohyb v nerovném přírodním terénu, chůze po schodech, střídání nohou, zvládnout jednoduchou překážku; rozvíjet JM – stříhání, trhání papírů na kousky, zvládání sebeobsluhy v denním režimu, svlékání a oblékání v šatně; PČ – lepení listů, přírodnin; VČ – malování barvami, křídami; EXPERIMENTY – zapouštění barev, frotage – listy + otisky listů, krmení kachen, pozorování ptáčků za oknem v krmítku, pozorování změn v přírodě; MG – znaky podzimu, třídění barev, tvarů a přírodnin, seznamování s počtem ( do 3 – 5 ); ČG – učíme se a upevňujeme básně s pohybovým vyjádřením – Brambora, Deštík, Jablíčko, Koupil si dráček; zařazujeme jazyková a dechová cvičení, rytmizujeme slova, logo chvilky; pracujeme s dětmi individuálně; učíme se respektovat dohodnutá pravidla, zvládat emoce.
BARVY V DOPRAVĚ
Orientovat se bezpečně ve známém prostředí a okolí – MG orientovat se v prostoru; rozvoj schopností, žít ve společenství ostatních lidí ( spolupracovat, spolupodílet se ); soustředit se na činnost a její dokončení,; rozvíjet HM – vědomě napodobit jednoduchý pohyb podle vzoru, zvládat jednoduché překážky v tělocvičně i v přírodním nerovném terénu; HPH Autobus, trolejbus; ČG – porozumět jednoduchým pokynům, porozumět slyšenému – báseň s pohybem – To je zima; rozvíjet řeč v logo chvilkách; pracovat s dětmi individuálně; experimentovat; rozvíjet JM – trhat papír, pracovat se stavebnicemi a mozaikami, malovat štětcem; poznat a pojmenovat barvy a tvary v dopravě; respektovat dohodnutá pravidla, zvládat emoce.