BŘEZEN 2025 U KOŤÁTEK

3. 3. 2025

Téma měsíčního integrovaného bloku:

Sluníčko, sluníčko, zahřej nás maličko

Květiny na jaře – BOZD, PP

Mít povědomí o živé přírodě, vážit si a chránit živou přírodu, všímat si změn kolem sebe, změn počasí – rozvoj smyslového vnímání – barvy, vůně, zvuky přírody, prosociálního chování; znát názvy a barvy prvních jarních květin – rozvoj paměti a slovní zásoby; pracovní činnosti – sázení rostlin, pozorování vývoje rostlin – Experiment – kořeny, stonek, květ, plod; výtvarné činnosti – práce s temperovými barvami, netradičními technikami a materiály, práce s nůžkami, skládání papíru; hudebně pohybové činnosti – pohybové vyjádření písní a básní o jaru, rozvoj sluchového vnímání, rytmizace na dětské orfovské nástroje, seznámení s pohybovými hrami a písněmi o jaru – práce s informacemi, rozvoj paměti, rozvoj předčtenářské gramotnosti;

Zvířátka na jaře

Pozorovat probouzející se jarní přírodu ve všech jejích podobách (změny, barvy, tvary, zvuky, velikost, množství, pestrost apod.), i při pobytu venku. Seznamovat se s novým životem ze světa zvířat, posílit vlastní zodpovědnost dítěte ve vztahu k přírodě, k životu na Zemi a k sobě sama, což získávají zkušenostmi při péči o vlastní zdraví – cesta ke zdravému životnímu stylu. Rozvoj smyslového vnímání – zvuky přírody ve všech podobách. Rozvoj tvořivosti – práce s netradičními a přírodními materiály, experimenty se světlem, hudební a pohybové aktivity vedoucí k poznávání živé přírody, rozvíjející koordinaci a fyzickou zdatnost dítěte. Rozvoji předčtenářské gramotnosti – aktivní slovní zásoby, paměti, nápodoba zvuků – znát názvy a druhy zvířat domácích, hospodářských i volně žijících, mláďat, vývoj zvířat v různých formách života, jejich přirozené životní prostředí, potřeby, potravu; pozorování obrázků, prohlížení knih a encyklopedií s jarní tematikou,. Výtvarné a pracovní činnosti, grafomotorika, malba, dokreslování, vystřihování jednoduchých tvarů, lepení – např. kuře, prase, káčátko, ptáče v hnízdě, ovečka.

Práce na zahradě, hmyz a brouci – BOZD, PPvnímat změny v přírodě všemi smysly, mít povědomí o ochraně živé přírody; mít povědomí o životě hmyzu a brouků jejich vývoji, přirozeném prostředí, barvách; rozvoj předčtenářské gramotnosti – zvuky přírody, písně a básně s přírodní tematikou; výtvarné a pracovní činnosti, grafomotorika, dokreslování, vystřihování jednoduchých tvarů, lepení – beruška, včelka, mravenec, motýl – práce s temperovými barvami, pastelem, netradičními materiály, omalovánky; rozvoj smyslového vnímání /sluchu – zvuky přírody/, předčtenářské gramotnosti – rozvoj slovní zásoby, výslovnosti, nápodoba zvuků hmyzu; práce s informacemi – přirozené životní prostředí brouků a hmyzu; mít povědomí o zákonitostech, vývoji a změnách jejich života – Experiment – pozorování vývoje motýla; rozvoj paměti

 

  • 70

Významní sponzoři

  • NADACE ČEZ
  • NPI
  • IT Innovation
  • Actherm
  • DM
  • ČEZ Teplárenská
  • ENCZ
  • SČVK
  • Globus
Zavřít

Používáním webových stránek Mateřská škola U Sluníčka, souhlasíte s využíváním cookies ve vašem prohlížeči.

Pokračovat