ŘÍJEN 2025 U ŽABIČEK
PODZIMNÍ PUTOVÁNÍ SE SLUNÍČKEM
POLE, LES, ZAHRADA
Poznat a pojmenovat ovoce a zeleninu, poznat a třídit některé plody lesa, pole a zahrady, přiřadit je podle velikosti, rozlišovat barvy; rozvíjet komunikativní dovednost v rámci možností dětí – logo chvilky, individuální pracování, dechová cvičení, foukání do papírových kuliček, rytmizace slov, cvičení mimických svalů; říkanky – Foukej, foukej, Jablíčko se kutálelo; rozvíjet JM -trhání a lepení kousků papíru, stříhání; zvládat sebeobsluhu – samostatné svlékání a oblékání, uplatňovat zákl. kulturně – hygienické návyky; EXPERIMENTOVAT – všímat si změn v přírodě, otisky ovoce, rondon, pozorování přes barevná skla; rozvíjet HM – napodobovat jednoduchý pohyb s písněmi a říkadly, využívat cvičební náčiní v tělocvičně, pohybovat se v nerovném terénu venku, využívat hřiště; HČ – seznamovat s písněmi Šel zahradník, Spadla hruška, HPH Myška tanečnice; respektovat a dodržovat pravidla třídy, zvládat emoce;
DRACI A POČASÍ
Zvládání sociálních dovedností, respektovat a dodržovat společně dohodnutá pravidla, zvládání emocí; posilování přirozených poznávacích citů (zvídavost, zájem); EXPERIMENTY, objevování – otiskování houbičky, otiskování listů, lepení přírodnin, pozorování změn v přírodě; ČG – jazykové činnosti – logo chvilky podle pokynů logopedů, které děti navštěvují (dechová a mimická cvičení, rytmus, nápodoba zvuků); seznámení s básní Koupil si dráček, Padá listí; sledovat pozorně krátkou pohádku; HČ – poslech a seznámení s písní Vyletěl si pyšný drak; rozvíjení HM – nápodoba pohybů, cvičení v tělocvičně, pohyb v přírodě v nerovném terénu; MG – poznávání barev, třídění, tvary, počet, znaky podzimu;











































