LEDEN 2024 U KOŤÁTEK
Název měsíčního integrovaného bloku:
Sluníčko sype sněhovou peřinu
Zima bílá – oblékání, prevence chorob BOZD, PP – znát hlavní znaky zimního ročního období – práce s informacemi, znát a umět pojmenovat jednotlivé části těla – rozvoj předčtenářské gramotnosti + uvědomění si vlastního těla; znát a umět pojmenovat jednotlivé části zimního oblečení – rozvoj koncentrace, slovní zásoby; rozvíjet u dětí povědomí o zdravém způsobu života – strava, pohyb, oblečení, zdraví – práce s informacemi, rozvoj logického myšlení; tvořivé hry s tématikou zdraví, vaření, sport a pohyb – sociální a situační učení; výtvarné a pracovní činnosti se zimní tématikou – prožitkové učení, rozvoj jemné motoriky, rozvoj zručnosti a získávání nových dovedností; básně a písně se zimní tematikou – rytmizace, rozvoj slovní zásoby a paměti, vnímání hudby – rytmu, tempa; při pobytu venku vnímat změny počasí, změn v přírodě, přezimujících zvířat – rozvoj smyslového vnímání
Zimní radovánky a sporty – BOZD, PP – rozvoj povědomí o významu zdravého pohybu a sportování – druhy zimních činností, sportovních činností + názvy + sportovní náčiní + sportovní oblečení + bezpečnost a pravidla – rozvoj slovní zásoby a paměti, práce s informacemi; význam prevence – dodržovat daná pravidla bezpečnosti a postupů, oblékání – umět odhadnout své možnosti; význam zdravé životosprávy jako základ k možnosti vykonávat pohybové aktivity – zdraví + síla + vitalita
Zvířátka v zimě – mít vědomí o ochraně živé přírody, všímat si změn v přírodě, všímat si přezimujících zvířat kolem sebe ve volné přírodě – rozvoj smyslového vnímání – druh, tvar, velikost, barva, stopy, zvuky; rozvoj povědomí o možnostech pomoci volně žijícím zvířatům – krmelec, krmítka apod. – rozvoj EQ, umět se podělit, umět pomoci slabším; znát názvy a druhy volně žijících zvířat + jejich přirozené životní prostředí + druh potravy – práce s informacemi, rozvoj paměti, rozvoj slovní zásoby; výtvarné a pracovní činnosti s přírodním či netradičním materiálem – experimenty, rozvoj nových dovedností, seznamování s novými postupy a technikami; básně a písně o zvířatech + dramatizace + logo – zvuky zvířat + rozvoj jemné a hrubé motoriky – pohybově dramatické vyjádření; při pobytu venku sledovat stopy, pohyb, zvuky a chování zvířat v jejich přirozeném prostředí; při pobytu venku pomáhat ptáčkům na školní zahradě ve spolupráci s rodiči – sypat ptáčkům zrní, pítka apod.