DUBEN 2024 U KOŤÁTEK
Téma měsíčního integrovaného bloku
JÁ A PROBOUZEJÍCÍ SE PŘÍRODA
Práce na zahradě, BOZD, PP – všímat si změn v přírodě – rozvoj smyslového vnímání – zraku, čichu; získávání základních informací o lidských pracovních činnostech, druzích a názvech stromů, květin, zeleniny a ovoce; básně a písně o přírodě, rytmizace, rozvoj hudebních dovedností – hra na dětské hudební Orfovy nástroje; výtvarné a pracovní činnosti – práce na zahradě – ovocné stromy, květiny, sázení zeleniny, pracovní náčiní apod.
Zvířátka na jaře – BOZD, PP
Hmyz a brouci – BOZD, PP – vnímat změny v přírodě všemi smysly, mít povědomí o ochraně živé přírody, znát názvy domácích, hospodářských zvířat a jejich mláďat, hmyzu, brouků; mít povědomí o jejich vývoji, životě, přirozeném prostředí, barvách; rozvoj předčtenářské gramotnosti – zvuky zvířat a přírody, písně a básně se zvířecí tematikou; výtvarné a pracovní činnosti, grafomotorika, dokreslování, vystřihování jednoduchých tvarů, lepení – např. ovečka, prasátko, kočička, ptáček, beruška, mravenec – práce s temperovými barvami, pastelem, netradičními materiály, omalovánky; rozvoj smyslového vnímání /sluchu – zvuky zvířat/, předčtenářské gramotnosti – rozvoj slovní zásoby, výslovnosti, nápodoba zvuků zvířat; práce s informacemi; rozvoj paměti
Čarodějnice – tradice – rozvoj estetického vnímání, umět vyjádřit i zvládat emoce, zlo x dobro, rozvoj pohybových dovedností, koordinace oko x ruka, oko x noha, experimenty, rozvoj fantazie – prožitkové učení. Společná akce rodičů s dětmi v odpoledních hodinách – Pálení čarodějnic – společné sdílení prožitků a emocí při plnění čarodějných disciplín na školní zahradě.