Červen 2021 – distanční výuka U žabiček
Vážení rodiče,
zde v sekci „Co se učíme“, Vám každý měsíc poskytneme základní informace a nabídku činností pro domácí vzdělávání Vašich dětí. Při omezení školní docházky, ať již z důvodu vašeho osobního rozhodnutí, zapříčeněného obavu z onemocnění ( COVID 19), nebo diagnostikováné nemoci vašeho předškoláka.
Téma integrovaného bloku:Já a probouzející se příroda
Téma měsíce: Se sluníčkem vstříc prázdninám
Téma týdne: Voda, voděnka – BOZD
Časové plnění:1.6. – 18.6.2021
Hlavní dílčí cíl: Vytváření základů aktivních postojů ke světu, životu, pozitivní vztah ke kultuře a umění.
Hry:Na rybáře, Na námořníky
Výtvarné činnosti: Zaplnění plochy barvou s použitím válečků a houbiček, kresba mořských živočichů voskovými pastely, přesná kresba postavy libovolnou technikou
Experimenty, PC, objevování: Překrytí voskovky vodovou barvou, přelívání
Pracovní činnosti: stříhání a lepení obrázků, koláž z přírodnin – koloběh vody
Jazykové činnosti, ČG: Opakování a rytmizace slov, nápodoba zvuků, poslech a reprodukce krátkého příběhu. HUP A HOP
Pohybové činnosti:Rč- běh a chůze v kruhu, Pč- tab. č. 6 s míčky, Hč- námořnické překážky- plazení, skluz, slalom, převaly stranou. Venku překonávání přírodních překážek. Ph- Na vodníka, Na rybičky
Hudební činnosti, ČG: Poslech písní z pohádek, Seznámení s písní Pláče Vodníček, Déšť
Dramatika, ČG: HPH – Na Hastrmana
Říkanky, ČG: Naši páni piráti- poslech, žába leze….
Poznávání a představivost, MG: Procvičování barev, posloupností, časových vztahů a prostorových vztahů. Počítání do deseti- řada, poznávání počtu a číslic
City a vztahy: PRAVIDLA a zvládání emocí- prohra, úspěch nebo neúspěch
Téma integrovaného bloku:Já a toulky světem
Téma měsíce: Se sluníčkem vstříc prázdninám
Téma týdne: Hurá na prázdniny
Časové plnění: 21.6.- 30.6.2021
Hlavní dílčí cíl: Rozvoj komunikativních dovedností verbálních i neverbálních
Nabízené činnosti:
Hry: Na vlak , Na autobus
Výtvarné činnosti: křídy a přírodniny venku – tvoření koláží
Experimenty, PC, objevování: hry s přírodninami, tvoření z písku, pozorování naší „zahrádky“
Pracovní činnosti: tvoření z přírodnin a písku, modelování, pěstování rostlin
Jazykové činnosti, ČG: rytmizace slov, nápodoba zvuků, dechová a mimická cvičení individuálně
Pohybové činnosti: překonávání překážek v přírodním terénu, koordinace pohybu, míčové a závodívé hry
Hudební činnosti, ČG: poslech dětských písní, upevňování písně „Vodníček a Déšť“, písně Žabička, Prší, prší…
Dramatika, ČG: HPH Čepička, Na rybičky
Říkanky, ČG: Deštivý den
Poznávání a představivost, MG: barvy, tvary, počet, prostorové vztahy- nahoře, dole, vpravo, vlevo
City a vztahy: zvládat emoce, respektovat pravidla a dospělého