ČERVEN 2025 U ŽABIČEK
JÁ A TOULKY SVĚTEM
SE SLUNÍČKEM VSTŘIC PÁZDNINÁM
VODA, VODĚNKA
Vytváření základů aktivních postojů ke světu, životu, pozitivních vztahů ke kultuře – vnímat, že svět má svůj řád, je rozmanitý a pozoruhodný; rozvoj HM – výlet do Hrobčic – pohádkový svět; rozvíjet pohybové dovednosti venku v přírodě – pohyb v nerovném terénu, zvládat přírodní překážky, překážková dráha v tělocvičně, protahování se s písněmi a říkadly; rozvoj JM – stříhání a lepení obrázků, koláž z přírodnin, mozaiky, modelování; rozvoj tvořivosti – tvořivě využívat různé materiály ve výtvarných činnostech; EXPERIMENTOVAT – tiskání rybiček pomoci korkových špuntů, Rondon, hmatové rybičky, barevné senzorické válce; ČG – opakování a rytmizace slov, nápodoba zvuků, poslech a reprodukce krátkého příběhu, seznámení s říkadlem Naši piráti, Žába leze; zaměřit se na dodržování a respektování dohodnutých pravidel třídy ( viditelné piktogramy ), zvládání emocí – prohra, úspěch nebo neúspěch.
HURÁ NA PRÁZDNINY
Rozvoj komunikativních dovedností verbálních i neverbálních – slovně reagovat a odpovídat na otázky, rytmizace slov, nápodoba zvuků, dechová a mimická cvičení individuálně, seznámení s básní Deštivý den; zvládat jednoduchou obsluhu a pracovní úkony; rozvíjet JM – tvoření z přírodnin a písku, modelování, kresba křídou a tvoření z přírodnin venku; záměrně řídit své chování a ovlivňovat vlastní situaci ( podělit se, půjčit, vystřídat se ); rozvoj sociální citlivosti a tolerance – být schopné přistoupit na jiný názor, podřídit se druhým, zvládat emoce; rozvíjet HM – překonávání přírodních překážek v nerovném terénu, využívat herních prvků na hřišti, míčové a závodivé hry; MG – procvičovat barvy, tvary, počet, prostorové vztahy; Experimentovat – hry s přírodninami, vnímat všemi smysly; všímat si změn a dění v nejbližším okolí.