ÚNOR 2025 U ŠTĚŇÁTEK
Téma měsíčního integrovaného bloku:
Masopustní rej se sluníčkem
AŽ JÁ BUDU VELKÁ, BUDE ZE MNE… (BOZD, PP) – utvořit si základní dětskou představu o pravidlech chování a společenských normách, orientovat se ve světě, chápat, že každý má v životě svou roli, je stejně důležitý jako ostatní, vážit si práce druhých, mít poznatky z nejrůznějších oblastí života, rozvíjet pozitivní vztah k práci a úsilí, jejím výsledkům a přínosům pro náš život
Nabídka činností: aktivity s obrázky (kdo – co – čím? povolání, přiřazování), ICT „Čím budu“ – úkoly a hádanky povolání, rozvoj logického myšlení, ČG, MG, pantomima, dramatická činnost – práce, hádanky, diskusní kruh – čím chci být až vyrostu, ČBV pozorování prací v okolí MŠ, sportovní hry v tělocvičně ZŠ Kadaňská, Divadlo letadlo – Výprava za ledním medvědem
SVĚT POHÁDEK – rozvoj fantazie a tvořivého myšlení, vyjadřovat se pomocí hry, výtvarných, hudebních i pohybových prostředků, Vnímat umělecké a kulturní podněty, sladit pohyb se zpěvem, znát klasické i moderní pohádky, sledovat a vyprávět pohádku, umět samostatně vyprávět či vymyslet příběh, seřadit pohádku dle dějových obrázků (časová posloupnost)
Nabídka činností: seznamování se se známými i novými pohádkami, jejich poslech, interpretace, péče o knihy, jejich prohlížení v odpočívárně, kresba pohádkové postavy, relaxace u čteného příběhu, další činnosti na jeho základě, ztvárnit klasické pohádky dramaticky, pohybově
KARNEVAL – TRADICE – karnevalový rej v MŠ, ctít oslavy tradic a svátků, prožívat radost z nových zážitků a prožitého, Zvládnout základní pohybové dovednosti a prostorovou orientaci, spolupracovat s ostatními, naučit se pracovat s emocemi
Nabídka činností: výzdoba třídy – příprava na karneval v MŠ, karnevalový rej – rozvoj pohybových schopností při překážkové dráze, výroba masek, kostýmů, experimenty s barvami