Co se učíme – měsíc květen
Co se učíme – měsíc květen
Třída u motýlků
Téma: Naše rodina
Cíl:Uvědomovat si, že fungování rodiny je postaveno na respektování pravidel soužítí.
Dítě a jeho tělo
- Nácvik pohybové skladby na Kopretinkovou slavnost – sladit pohyb s hudbou
- Práce na zahrádce – okopávání, sázení, zalévání zahrady
Dítě a psychika
- Reprodukovat jednoduchý děj – trojice obrázků
- Orientace v číselné řadě – před, za, mezi, poslední
Dítě a ten druhý
- sjednotit sebe i druhé
- Pracovat ve skupině
Dítě a společnost
- Využívat odpadové materiály ve výtvarných činnostech
- Nácvik básně – Holky – J. Žáček, Pastelka
- Nácvik písně – Kopretinková hymna
- Vernisáž výstavy – vítáme jaro
Dítě a svět
- Chápat časové vztahy – střídání ročních období ve spojení se změnami v přírodě
Báseň Pastelka
Jednou jedna pastelka
učmáraná, nevelká
zlomila si špičku.
Zavolali lékaře,
bylo Vám to na jaře
přiběh jenom v tričku.
Proklepal tu pastelku,
po šířce i na délku,
řekl . Hromská práce!
Frakturu byť maličkou,
nevyléčím mastičkou…
bude operace!
Vyndal skalpel z kufříku
a bez velkých cavyků
říz, šmik a to stačí…
Pastelka má zase hrot,
skoro jako hromosvod,
je jen o kus kratší.
Třída u sluníček
Téma : Naše rodina
Cíl:orientovat se v pravidlech různých společenských skupin (rodina, MŠ), chápat, že všichni lidé mají stejnou hodnotu, přestože je každý jiný
Dítě a jeho tělo
- „Překážková dráha“ – převely, kotoul, přeskoky lavičky snožmo vpravo, vlevo
- Pohybová hra: „Jarní honička“ Dodržování pravidel – běh s vyhýbáním
Dítě a psychika
- učit děti sluchově vnímat hlásku na začátku slova, PD na konci slova
- zvyšovat nárok na rozvitost projevu – rozhovor „Moje rodina“
Dítě a ten druhý
- posilovat citový vztah k rodině, rodin. příslušníků
- komunikativní kruh – moje rodina
Dítě a společnost
- grafomotorika – spirály – vaříme s maminkou
- výroba přáníčka – přesné stříhání, tisk, PD dopisování
Dítě a svět
- přiblížit dětem svátek maminek – jak pomáháme doma, čím se chystáme maminku překvapit