Co se učíme – měsíc září
BARVÍNEK V LESE
1. Dítě a jeho tělo
– vědomě napodobovat jednoduchý pohyb podle vzoru “překážková dráha; v lese “ PH: “Na jelena”
– ovládat koordinaci ruky a oka (grafomotorika, stříhání, vytrhávání, modelování, nalepování)
2. Dítě a jeho psychika
– vyčlenit hlásku na začátku slova (přírodniny z lesa, zvířata)
– zaregistrovat změny – co přibylo, co se změnilo (model lesa)
3. Dítě a ten druhý
– spolupracovat s ostatními- skupinová práce
– “Barvínkův kabátek”, TH: “Na školu”
4. Dítě a společnost
– využívat různé materiály ve výtvarných činnostech
– vyjadřovat se zpěvem, hrou na rytmické nástroje (tanec, “seděly dvě veverky”)
– báseň “Sněhurka a sedm trpaslíků”
5. Dítě a svět
– mít povědomí o významu životního prostředí a jeho ochraně “Jak se chováme v lese”, “Co do lesa nepatří”
U Sluníček
- Akce – S Barvínkem za zvířátky (lesopark)
- Seznamování se s kamarády a pravidly
- Grafomotorika – Sluníčko (uvolnění zápěstí)
- Nácvik básně – Září
- PD – číselná řada do 8 (didaktické pomůcky)
- pohybové hry – “Čáp ztratil čepičku”
U Motýlků
- vytváříme pravidla
- seznamování se s novými kamarády
- geometrické tvary a barvy
- báseň – Barvínek
Báseň – Září
Tak. A už je zase září!
Slunce ještě pořád září.
Na podzim to nevypadá,
ikdyž občas listí padá
Je to léto, ale babí!
Pavouci své sítě staví.
A když na ně padne rosa,
rozzáří se i ta vosa.
Báseň – Barvínek
Barvínek má děti rád,
je náš velký kamarád.
Od Barvínka hádanku,
vyluštíme za chvilku.
Duhové má království,
a tam nejraději spí.