Co se učíme – Listopad
9. 11. 2023
Co se učíme – měsíc Listopad
Téma : Strašidlení, Koupil si dráček
Činnosti:
CA – Ateliér
- Výroba dýně podle šablony (děti podle šablony obkreslí na papír) následně černým papírem vylepí oči, nos a pusu
- Výroba netopýra z ruličky od toaletního papíru
- Obkreslování listů barevnou křídou, rozmazávání křídy
CA – Pokusy a objevy :
- Do uzavíratelné krabice vložíme čtvrtku, na čtvrtku nakapeme tempery, následně vložíme, malou dýni a zavřeme krabici. Děti s krabicí třesou a následně pozorují, co se v krabici stalo.
- Na dýni přiložíme papír a tužkou malujeme po papíře, následně zkoumáme strukturu papíru.
CA – Knihy a písmena:
- Lepení písmenek za pomocí dýňových semínek na papír
- Halloweenská sudoka
- Určení počátečních hlásek
CA – Hudba:
- Různé druhy dýní, paličky – děti si vyberou dýni a zabubnují svou oblíbenou písničku
- Rytmizace písně „strašidla“
CA – Manipulační a stolní hry:
- Strašidelné pexeso
- Ze stavebnice „ Seva“ stavba domu pro strašidla
- Navlékání korálků na ocas draka
CA – Kostky:
- Stavba strašidelného hradu z molitanových kostek
- Strašidelná cesta
CA – Pohyb a relaxace:
- Dýňový slalom
- Hra na pavouka a mouchu
- Překážková dráha, určování pořadí barev
CA – Domácnost:
- Vyřezávání dýně
- Jednohubky pro strašidlo
CA – Dílna:
- Výroba mumie z pomocí klacků a obvazů
- Výroba ježka, použití párátek a těstovin
CA – Dramatika:
- Strašidelná pantomima děti hrají strašidla, ostatní hádají, jaké strašidlo je
- Dramatizace pohádky o drakovi
CA – Voda a písek:
- Plave modelína? výroba lodiček
- Lovení kaštanů pinzetou, určování počtu
HALLOWEEN
Dýně tam a dýně tady,
vydlabané mají hlavy.
Je totiž ten svátek známý,
halloween teď každý slaví.
My se duchů nebojíme,
dýně pěkně rozsvítíme.
Ty se leknou, jasná věc
my si dáme dlabanec.
Ph: NA KOUZELNÍKA
- Jeden z hráčů bude zlým kouzelníkem. Ostatní hráči se kouzelníka bojí. Důvodem je zloba a snaha proměnit všechny, které potká, v kámen. Stačí na to jeden dotek.
- Každý, koho se kouzelník dotkne, ihned zkamení v dané poloze. Zakletého hráče může osvobodit jiný hráč, který má stejné poznávací znamení. Např. stejnou barvu vlasů nebo trička. Ten k zakletému hráči přiběhne, pohladí ho po vlasech a řekne „jsi opět volný“.
- Kouzelník má stanovený časový limit, např. 2 minuty, aby zaklel co nejvíce hráčů. Pak se hráči vymění a přichází na řadu nový kouzelník.
- Vyhrává ten kouzelník, jemuž se podařilo zaklít co nejvíce hráčů.