Co se učíme – měsíc říjen
Třída U Motýlků
Téma: „Zahrada Čech“
Cíl – rozvoj a užívání všech smyslů, probouzet zájem a zvídavost, úmyslně si zapamatovat
- Dítě a jeho tělo:
– zvládat nižší překážky, zvládat různé druhy lezení
– překážková dráha „Na zahrádce“ (pohybem napodobovat zahradnické práce)
– grafomotorika „Košíček“, vytrhávání, stříhání, nalepování, modelování
- Dítě a jeho psychika:
– rozpoznat odlišnosti v detailech (třídění, co sem nepatří)
– sledovat očima zleva doprava, jmenovat předměty (ovoce X zelenina)
- Dítě a ten druhý:
– dohodnout se na kompromisním řešení, chápat, že každý je jiný, něco jiného umí
- Dítě a společnost:
– vyjadřovat se zpěvem a HPH činností (píseň: „Mrkvičky, Lečo“)
– báseň („Vitamíny“)
– vyjadřovat své představy pomocí růzých výtvarných činností
– dramatizace: „Pohádka o řepě“
- Dítě a svět:
– chránit přírodu v okolí (zahradnické práce)
– všímat si změn v přírodě – myšlenková mapa „podzim v Kopretince“
Třída U Sluníček
Téma: „Zahrada Čech“
Cíl: rozvoj a užívání všech smyslů, probouzet záem a zvídavost, úmyslně si zapamatovat
- Dítě a jeho tělo:
– pohybová chvilka: napodobení padání listů, trhání jablíček a hrušek, spadlý ořech apod…
- Dítě a jeho psychika:
– grafomotorický list- dýně (uvolnění zápěstí)
- Dítě a ten druhý:
– společná příprava salátu (ovocný + zeleninový)
– společné vaření dýňové polévky
- Dítě a společnost:
– nácvik písně „Lečo“ s doprovodem klavíru
– nácvik básně „Když jsou hrušky otrhané“
– dramatizace: Pohádka “O červené řepě”
- Dítě a svět:
– třídění bio odpadu (kompost)