Vzdělávací plán od 21.3. – 1. 4. 2022
18. 3. 2022
Téma integrovaného bloku: Já a probouzející se příroda
Téma měsíce: Na svatého Řehoře čáp letí přes moře
Tematický blok: Čas mláďat
Vzdělávací cíle:
- Rozvoj schopností sebeovládání
- Osvojení si věku přiměřených dovedností
Předmatematická gramotnost
- Číselná řada, číslovky řadové – první, druhý, třetí…
- Orientace na ploše – nad, pod, vedle, vpravo nahoře, vlevo dole …
- Rozměry – malý, menší, nejmenší, velký, větší, největší
- Geometrické tvary
Předčtenářská gramotnost
- Práce s knihou – četba, poslech (,,O pejskovi a kočičce, jak myli podlahu“, ,,Ovečka s černou skvrnou,, a ,,O neposlušných kůzlátkách“)
- Vyprávění podle obrázku
- Obrázková encyklopedie o zvířatech pro děti
- První a poslední hlásky ve slovech
Dramatika
- ,, O pejskovi a kočičce, jak myli podlahu“
- Improvizace s loutkami
Jazyková gramotnost
- Zvířata na souši, ve vodě, ve vzduchu
- Ochrana zvířat v přírodě
- Názvy zvířat a mláďat, užitek hospodářských zvířat
- Gramaticky správné vyjadřování
OPŠD
- Geometrické tvary
- Orientace na ploše i v prostoru (pravá, levá strana, uprostřed, první, poslední, před, za, vedle)
- Zapamatovat si krátký text, rýmování slov
Výtvarně-pracovní činnosti
- Kreslení a malování – postava zvířete
- Stříhání, nalepování – les, statek, moře
Hudebně-pohybové činnosti
- J. Uhlíř, Z. Svěrák – ,,Krávy, krávy“
- ,,Na jaře, na jaře čáp jede v kočáře“ – rytmizace, hraní na nástroje, hra na tělo
- Napodobování pohybu zvířat
Experimentování
- Stínohry
- Obarvování vody nasáváním provázku
- Kolik vody naprší do sklenice na zahradě
Pohyb
- Bruslení, florbal, míčové hry, štafetové závody, překážkové dráhy, cvičení s náčiním – stuhy, kroužky, míčky
- Zdravotní cviky
Pobyt venku
- Pěstování, péče o záhony
- Zdolávání přírodních překážek
- Procházka na statek v Zooparku
- Pozorování změn v přírodě, její ochrana
Hry
- ,,O chytrém čápovi“
- ,,Na bumbrdlíka“
- Hry společenské
- Hry smyslové (procvičování zraku, sluch, hmatu, čichu, chuti)
Grafomotorika a pracovní listy
- ,,Labuť“
- ,,O zvířatech“, ,,Souš, voda a vzduch“