Vzdělávací plán 17.1. – 28.1. 2022

15. 1. 2022

Téma integrovaného bloku: Já a život v zimě

Téma měsíce: Na tři krále o krok dále

Tematický blok: 1) Pomáháme ptáčkům

2) Čas jako voda rychle plyne

Vzdělávací cíl: 1)Rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti jemné a hrubé motoriky

2) Vytváření základů pro práci s informacemi

Předmatematická gramotnost

  • Určování počtu předmětů (1-10), řadové číslovky (první, druhý, třetí …)
  • Geometrické tvary
  • Porovnávání množství
  • Třídění materiálů do skupin (z kovu, ze dřeva, z plastu, papíru ..)
  • Třídění předmětů do skupin (lžíce, nůž, vidlička = příbor,  bota, pantofle, bačkora = obuv,  svetr, čepice, šála = oblečení, autíčko, plyšák, panenka = hračky …)

Předčtenářská gramotnost

  • Práce s knihami ,,Kolik je hodin,, a ,,Zvířata v zimě,,
  • Uvolňovací cviky pro jazyk a dolní patro
  • Rytmizace, hra na tělo – vyjádření rytmu tleskáním, pleskáním do kolen …
  • Rýmování, vymýšlení rýmů, vyhledávání rýmu

Dramatika

  • Napodobování pohybu zvířat  – jeden dramatizuje, ostatní hádají
  • Dramatické ztvárnění denních činností – jídlo, věšení prádla, mytí rukou, , hraní ..
  • Vyprávění pohádky, příběhů s pohybovým a mimickým ztvárněním

Jazyková gramotnost

  • Řazení obrázků podle dějové posloupnosti
  • Souvislé a gramaticky správné vyprávění pohádky, příběhu, zážitku
  • Význam slov dopoledne, poledne, odpoledne (poledne – půl dne, dopoledne – do té doby, odpoledne – od té doby)

OPŠD

  • Začáteční a poslední hlásky ve slovech
  • Rozdíly mezí množstvím – o kolik méně, o kolik více —
  • Časové pojmy – ráno, dopoledne, večer, v noci, zítra, dnes, včera

Výtvarně-pracovní činnosti

  • Výroba hodin s ciferníkem malování, opis cifer, vázání uzlíků, stříhání
  • Modelovací aktivity – posílení prstů ruky, zápěstí
  • Výroba krmení pro ptáky (tuk, semínky, oříšky – tepelnou úpravou)
  • Skládání papíru využití odpadových a zbytkových materiálů k výrobě krmítka

Hudebně-pohybové činnosti

  • Zpěv písní o zimě, o ptácích
  •  ( Zima, zima, zimička, Co to cinká za vesnicí, Postavil jsem sněhuláka, Usnul vrabec za komínem, Bude zima, bude mráz)
  • Vizuální znázornění vysokého a nízkého tónu
  • Pohyb se zpěvem – Kdo to ťuká na okénko

Experimentování

  • Vnímání času – jak dlouho trvá než … – využití přesýpacích hodin (stání na jedné noze, mytí rukou, úklid po hře)
  • Obarvování sněhu v nádobě, co se stane po roztání?

Pohyb

  • Slalom mezi stromy
  • Využití masážních podložek pro chodidla
  • Běh k cíli, poskoky k cíli, cval stranou k cíli
  • Bruslení na stadionu
  • Cvičení v tělocvičně ZŠ

Pobyt venku

  • Krmení ptáků (výroba krmení)
  • Zdolávání přírodních nerovností
  • Pojmenování znaků zimy
  • Bobování
  • Pozorování okolí MŠ, cestou busem do SD Areny

Hry

  • Pohybové hry s pravidly – Honili se dva mrazíci, Na mrazíka
  • Konstruktivní hry – stavby s pomocí ostatních  – návody, fantazie
  • Logické hry – sestavování podle předlohy, přiřazování podle vzoru
  • Stolní společenské

Grafomotorika a pracovní listy

  • Kyvadlové hodiny
  • Rýmovačky
  • Opiš ciferník

Významní sponzoři

  • NADACE ČEZ
  • NPI
  • IT Innovation
  • Actherm
  • DM
  • ČEZ Teplárenská
  • ENCZ
  • SČVK
  • Globus
Zavřít

Používáním webových stránek Mateřská škola Pohádka, souhlasíte s využíváním cookies ve vašem prohlížeči.

Pokračovat