Vzdělávací plán 17.1. – 28.1. 2022
			15. 1. 2022
			
		
		Téma integrovaného bloku: Já a život v zimě
Téma měsíce: Na tři krále o krok dále
Tematický blok: 1) Pomáháme ptáčkům
2) Čas jako voda rychle plyne
Vzdělávací cíl: 1)Rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti jemné a hrubé motoriky
2) Vytváření základů pro práci s informacemi
Předmatematická gramotnost
- Určování počtu předmětů (1-10), řadové číslovky (první, druhý, třetí …)
 - Geometrické tvary
 - Porovnávání množství
 - Třídění materiálů do skupin (z kovu, ze dřeva, z plastu, papíru ..)
 - Třídění předmětů do skupin (lžíce, nůž, vidlička = příbor, bota, pantofle, bačkora = obuv, svetr, čepice, šála = oblečení, autíčko, plyšák, panenka = hračky …)
 
Předčtenářská gramotnost
- Práce s knihami ,,Kolik je hodin,, a ,,Zvířata v zimě,,
 - Uvolňovací cviky pro jazyk a dolní patro
 - Rytmizace, hra na tělo – vyjádření rytmu tleskáním, pleskáním do kolen …
 - Rýmování, vymýšlení rýmů, vyhledávání rýmu
 
Dramatika
- Napodobování pohybu zvířat – jeden dramatizuje, ostatní hádají
 - Dramatické ztvárnění denních činností – jídlo, věšení prádla, mytí rukou, , hraní ..
 - Vyprávění pohádky, příběhů s pohybovým a mimickým ztvárněním
 
Jazyková gramotnost
- Řazení obrázků podle dějové posloupnosti
 - Souvislé a gramaticky správné vyprávění pohádky, příběhu, zážitku
 - Význam slov dopoledne, poledne, odpoledne (poledne – půl dne, dopoledne – do té doby, odpoledne – od té doby)
 
OPŠD
- Začáteční a poslední hlásky ve slovech
 - Rozdíly mezí množstvím – o kolik méně, o kolik více —
 - Časové pojmy – ráno, dopoledne, večer, v noci, zítra, dnes, včera
 
Výtvarně-pracovní činnosti
- Výroba hodin s ciferníkem malování, opis cifer, vázání uzlíků, stříhání
 - Modelovací aktivity – posílení prstů ruky, zápěstí
 - Výroba krmení pro ptáky (tuk, semínky, oříšky – tepelnou úpravou)
 - Skládání papíru využití odpadových a zbytkových materiálů k výrobě krmítka
 
Hudebně-pohybové činnosti
- Zpěv písní o zimě, o ptácích
 - ( Zima, zima, zimička, Co to cinká za vesnicí, Postavil jsem sněhuláka, Usnul vrabec za komínem, Bude zima, bude mráz)
 - Vizuální znázornění vysokého a nízkého tónu
 - Pohyb se zpěvem – Kdo to ťuká na okénko
 
Experimentování
- Vnímání času – jak dlouho trvá než … – využití přesýpacích hodin (stání na jedné noze, mytí rukou, úklid po hře)
 - Obarvování sněhu v nádobě, co se stane po roztání?
 
Pohyb
- Slalom mezi stromy
 - Využití masážních podložek pro chodidla
 - Běh k cíli, poskoky k cíli, cval stranou k cíli
 - Bruslení na stadionu
 - Cvičení v tělocvičně ZŠ
 
Pobyt venku
- Krmení ptáků (výroba krmení)
 - Zdolávání přírodních nerovností
 - Pojmenování znaků zimy
 - Bobování
 - Pozorování okolí MŠ, cestou busem do SD Areny
 
Hry
- Pohybové hry s pravidly – Honili se dva mrazíci, Na mrazíka
 - Konstruktivní hry – stavby s pomocí ostatních – návody, fantazie
 - Logické hry – sestavování podle předlohy, přiřazování podle vzoru
 - Stolní společenské
 
Grafomotorika a pracovní listy
- Kyvadlové hodiny
 - Rýmovačky
 - Opiš ciferník
 













