Vzdělávací plán: 4.10.-8.10. 2021
Téma integrovaného bloku: Já a moji noví kamarádi
Téma měsíce: Na sv. Plácida slunce teplo nevydá
Tématický blok: S hajným do lesa
Vzdělávací cíl: Rozvoj zpřesňování a kultivace smyslového vnímání
PŘEDMATEMATICKÁ GRAMOTNOST
- Číselná řada – určování, první poslední, uprostřed, před, za, více, méně, stejně
- Určování rozměrů – vysoký, nízký, velký, malý, dlouhý, krátký
PŘEDČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST
Čtení dětem, vyprávění dětmi: pohádky z lesního prostředí /Křemílek a Vochomůrka, O perníkové chaloupce, Červená Karkulka, O Smolíčkovi, Veverka Zrzečka
DECHOVÁ CVIČENÍ
- Foukání, dýchání, syčení, procvičování hybnosti jazyka
DRAMATIKA
- Napodobování postav z pohádek hlasem i pohybem
JAZYKOVÁ GRAMOTNOST
- Vyjadřování v celých větách a gramaticky správně
- Souvislé vyjadřování myšlenky, názoru, vyprávění
- Povídání o lesních zvířatech, plodech lesa, o stromech (názvy stromů, znaky stromů – listy, jehličí, kůra, větve …), co se vyrábí ze stromů
OPŠD
- Rozklad slov na slabiky a první hláska ve slově
- Procvičování jemné motoriky
- Logické myšlení – hádanky
VÝTVARNĚ-PRACOVNÍ ČINNOSTI
- Malování lesa – tuše, vodové barvy, pastelky – zachytit podobu lesa i se zvířaty a lesními plody
- Stříhání, nalepování
HUDEBNĚ-POHYBOVÉ ČINNOSTI
- Píseň Já do lesa nepojedu – vytleskávání rytmu (možnost ťukání kamínky, kaštany, klacíky), vyhledávání rýmů v písni
EXPERIMENTOVÁNÍ
- Pokus se dvěma stejně velkými borovicovými šiškami. Jednu ponoříme do vody ve sklenici, druhou necháme na suchu. Jak se změní?
POHYB
- Orientace v prostoru – chůze mezi překážkami (stromy v lese)
- Skok z místa do dálky
- Hod horním obloukem, chytání míče
- Hod šiškou na cíl
POBYT VENKU
- Pojmenování plodů lesa, názvy stromů, co se z nich vyrábí ..
- Při procházce lesem vnímat vůně
- Přeskoky nízkých a vysokých přírodních překážek
GRAFOMOTORIKA
- Přiložený list ,,Stromy,, a ,,Cesta lesem,,
HRY
Na dopravu, na lékaře, na zvěrolékaře, na domácnost