Vzdělávací plán 7.2. – 11.2. 2022
4. 2. 2022
Téma integrovaného bloku: Já a život v zimě
Téma měsíce: Zima blátivá nemoci rozsívá
Tematický blok: Moje smysly
Vzdělávací cíle:
- Rozvoj a zpřesňování a kultivace smyslového vnímání
- Vytváření zdravých životních návyků a postojů jako základů zdravého životního stylu
Předmatematická gramotnost
- Vyhledávání shodných znaků
- Třídění předmětů podle shodných znaků (podle barvy, druhu materiálu …)
- Kolik předmětů bylo v sáčku , předchází rozeznávání hmatem
- Početní řada, číslovky řadové
Předčtenářská gramotnost
- Práce s encyklopedií ,,Lidské tělo,,
- Poslech a vyprávění pohádky
- Hlásky na konci slov
Dramatika
- Improvizace s loutkami
- Kladné a záporné postavy v pohádkách
- Vyjádření nálad mimikou
Jazyková gramotnost
- Umět pojmenovat své pocity při smyslových hrách (sluch příjemné X nepříjemné tóny zvuků, hmat hrubé, hladké, studené, teplé povrchy, zrak – co se změnilo, co zmizelo, chuť – co je sladké, slané, kyselé, hořké
- Homonyma ( oko na polévce, oko na punčoše, oko jako orgán, ucho jako orgán, ucho na hrnci, ucho v jehle, kohout kur, kohout uzávěr vody, kohout účes
OPŠD
- Pojmenování částí těla, kloubů, nejdůležitějších orgánů a jeho funkcí
- Pravolevá orientace
- Orientace na ploše
Výtvarně-pracovní činnosti
- ,,Jaro se probouzí,, výstava v knihovně ,,Co vidím, když se podívám z okna,,
- Různé stavby z krabic, ruliček, přírodnin
- Využití přírodnin a zbytkových materiálů k tvoření
Hudebně-pohybové činnosti
- Zpěv známých písní / rozlišování výšek tónů – znázornění pohybem
- Instrumentální činnosti
- Hra na skleničky s vodou – rozdíly ve výškách tónů
Experimentování
- Odpařování vody v různých podmínkách – dlouhodobé
- Voňavý elixír – míchání různě voňavých ingrediencí
Pohyb
- Kotoul vpřed, skok z místa do dálky, hod horním obloukem, prodlužování doby běhu – pozvolné prodlužování výdrže
Pobyt venku
- Pozorování, pojmenování a krmení ptáků
- Zdolávání přírodních nerovností
- Využití lup, mikroskopu pro pozorování přírodních materiálů
Hry
- Smyslové hry zrakové – co se změnilo ve třídě, kdo je pod pokrývkou, co zmizelo ze stolečku, stejné znaky, sluchové . tichá pošta, zvuky v přírodě, zvukové pexeso, hmatové – co je v sáčku, masážní terčíky, nášlapné destičky, různě teplé povrchy, čichové – míchání různě voňavých ingrediencí – voňavé kelímky
Grafomotorika a pracovní listy
- ,,Oko,, – obtahování všech částí
- ,,Stíny,, – spoj obrázek se správným stínem