Vzdělávací plán 8.11.-12.11.2021
5. 11. 2021
Téma integrovaného bloku: Já a moji noví kamarádi
Téma měsíce: Přijede-li Martin na bílém koni, metelice s metelicí se honí
Tematický blok: Lísteček mi na dlaň pad
Vzdělávací cíl:
- Seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije a vytváření pozitivního vztahu k němu
Předmatematická gramotnost
- Pravo-levá orientace – uvědomit si, která ruka, noha, strana v prostoru je levá, pravá
- Opakování geometrických tvarů
- Rozměry: úzký-široký, tlustý-hubený, vysoký-nízký, dlouhý-krátký …
Předčtenářská gramotnost
- Převyprávění pohádky
- Práce s knihou, encyklopedií (rozdíly mezi prózou a veršovanými celky), zajímavosti v encyklopediích
- Uvolňovací cviky na dolní čelist ,,Ó,, ,,É,, ,,Ú,, ,,Í,,otevírání a zavírání úst, sevření rtů a na jazyk – kroužení jazykem uvnitř úst, mimo ústa, dosáhnout jazykem k nosu, k bradě
- Dechová cvičení a nápodoba zvuku- houkání sovy, vlaku, foukání
Dramatika
- Znázornění pohybu stromu ve větru, růstu stromu, padání listů
Jazyková gramotnost
- Vyjádřit myšlenku, přání celou souvislou větou
- Seznamovat se s neznámými výrazy (př. míza, škůdci stromu, koruna stromu)
- Vnímat mluvené slovo, zapamatovat si obsah
- Významové opaky: světlý – tmavý, veselý – smutný, hodný – zlobivý, černý – bílý
OPŠD
- Číselná řada 1-6 – uvědomit si symbol cifry
- Správná výslovnost
- Zapamatovat si krátký text – báseň, říkadlo, píseň
- Zvířata a jejich mláďata
Výtvarně-pracovní činnosti
- Frotáž listů – prokreslování přes papír
- Otisky listů natřených temperovými barvami
- Malování, stříhání, otisků prstů – ,,strom,,
- Vytrhávání papíru
Hudebně-pohybové činnosti
- Píseň ,,Listopad, listopad,,
- Píseň ,, Stromy už si místy,,
- Zpěv lidových písní
- Udržet melodii a rytmus
Experimentování
- Lisování listů – technika lisování listů (rozdíl listu suchého, čerstvého a vylisovaného)
Pohyb
- Napodobení pohybu stromu ve větru
- Přeskakování nízké překážky
- Vzpřímená chůze s listem na hlavě, na natažené dlani – nesmí spadnout
- Výskok z místa na zavěšené listy
Pobyt venku
- Sběr listů – porovnáváni velikosti, tvaru, žilek, barev
- Pozorování stromů – opadávání listů, zbarvování listů
- Závodivé aktivity
- Pojmenování počasí
Hry
- Společenské (př. dvojice stejných listů a nalepit na kartičky) listové pexeso
- Konstruktivní tvoření ze stavebnicemi
- Stavby z přírodnin – sestavování obrazců z kaštanů, listů, klacíků, kamínků …
- Pohybové hry s pravidly
Grafomotorické listy
- Kapky vody – obtahování
- Déšť