Vzdělávací plán od 23.5.- 3. 6. 2022
20. 5. 2022
Téma integrovaného bloku: Já a probouzející se příroda
Téma měsíce: Ozve-li se v máji hrom, uchyť kámen nebo strom a síla tě neopustí
Tematický blok: Nasedat, pevně se držte
Vzdělávací cíle:
- Seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, vytvoření pozitivního vztahu k němu
Předmatematická gramotnost
- Číselná řada – kolikáté v řadě
- Vyhledávání shodných znaků
- Třídění předmětů, přírodnin, materiálů
- Porovnávání váhy, množství, rozměrů
Jazyková gramotnost
- Seznamování s novými výrazy (kolona, depo, doky, hangár, molo, výpravčí, průvodčí …)
- Vyjadřovat se srozumitelně
- Pochopit mluvené slovo
- Vzájemné vztahy řešit domluvou, umět si vysvětlit problém, situaci, umět popsat své pocity
Předčtenářská gramotnost
- Určování posledních hlásek ve slově
- Naučit se krátké texty, básně, říkadla
- Soustředěný poslech pohádky
- Procvičování hybnosti jazyka
Dramatika
- Příběhy z knihy ,,Lokomotiva Tomáš,,
- Napodobování způsobu dopravních prostředků, jejich zvuků
OPŠD
- Správné dýchání při mluvení
- Správný úchop náčiní – tužka, štětec, nůžky, příbor
- Časové pojmy – části dne, dny v týdnu, roční období
Výtvarně-pracovní činnosti
- Vystřihování, nalepování, malování ,,Dopravní prostředky,,
- Malování na sklo
- ¨Skládání a sestavování dopravních prostředků z odpadových materiálů
Hudebně-pohybové činnosti
- Pohybové činnosti: instrumentální aktivity – doprovody k písním
- Pěvecké dovednosti
- Hudebně-pohybové hry (Chodí pešek okolo, Uvíjíme věneček …)
Experimentování
- Vážení přírodnin, porovnávání hmotnosti, jízda po nakloněné rovině ,,Který dopravní prostředek sjede rychleji?
Pohyb
- Trénování atletických disciplín: skok do dálky, hod tenisovým míčkem, běh přes překážky
- Kotoul vpřed
- Přesné provádění zdravotních cviků
- Házení a chytání míče
Pobyt venku
- Pozorování dopravy při přesunu do tělocvičny
- Návštěva vlakového nádraží
- Poznávání nejdůležitějších dopravních značek
Hry
- Pohybové- koordinace. orientace v prostoru
- Logické – hádanky, hmatové hry
Grafomotorika a pracovní listy
- ,,Kouř z lokomotivy,,
- ,,Najdi rozdíly na obrázcích A a B