Vyhodnocení dotazníku pro rodiče – červen 2021

24. 9. 2021

V červnu 2021 jsme požádali rodiče dětí o vyplnění anonymních dotazníků a vyjádření k práci naší mateřské školy. Z 56 dotazovaných odpovědělo 15 zákonných zástupců. Zde jsou odpovědi (čísla znamenají počet hodnotících) včetně citací komentářů (modře).

 

  1. Chodí Vaše dítě do MŠ:

nerado 0

rádo 7

velmi rádo 8 

nevím 0                                                                                                        

                                              

  1. Hovoří Vaše dítě s Vámi o dění v MŠ?

vůbec ne 0

občas 5

pravidelně 10                                                                                                                                                              

 

  1. Sledujete informace na nástěnkách?

vůbec ne 0

občas 9

pravidelně 6                                                                                                                                                                

 

  1. Domníváte se, že jste informováni o činnosti školy:

přiměřeně 2 

dostatečně 12

nedostatečně                                                                                                                                                          

 

  1. Jak často sledujete vzdělávací program – výchovně vzdělávací práci na nástěnkách?

nesleduji 0

občas 9

pravidelně 6                                                                                                                                                                

 

  1. Jak se MŠ věnuje přípravě dětí na vstup do ZŠ?

dostatečně 7

částečně 4

nevěnuje 0

nevím 3        

1x bez vyjádření

Vyjádření MŠ: Paní učitelky se na vzdělávací činnosti pravidelně připravují, dobře ji promýšlejí a výsledky své práce hodnotí v Třídním vzdělávacím plánu. Práce p. učitelek na třídách jsou pravidelně hospitovány a hodnoceny.                      

 

  1. Sledujete webové stránky naší MŠ?

nesleduji 2

občas 9

pravidelně                                                                                                                                                                                

 

  1. Jak webové stránky hodnotíte?

aktuální, přehledné 5 

dostačující 7

nedostačující 0

nedokážu posoudit                                                                           

 

  1. Jak byste označili vzájemný vztah Vašeho dítěte a učitelek ve třídě?

odměřený 0

kamarádský 10

vstřícný 6 

vřelý 0                

1x zatrženo „kamarádský“ i „vstřícný“

 

  1. Myslíte si, že ve třídě Vašeho dítěte převažují činnosti:

direktivně organizované (dítě nemá možnost volby) 1

přiměřeně organizované (dítě má možnost volby) 10

neorganizované (nahodilé) 0

nevím 4

 

  1. Získává Vaše dítě podle Vašeho názoru v MŠ dostatek nových poznatků a dovedností?

ano 14

ne 0

nedokážu posoudit 1                                                                                                                                                                                                                                                                                                

 

  1. Možnost komunikace rodičů s učitelkou o dítěti je během roku:

vynikající 10

dostatečná 5

nedostatečná – návrhy: 0                                                                                                                              

 

  1. Možnost komunikace rodičů s vedením školy je:

vynikající 8 

dostatečná 7

nedostatečná – návrhy: 0                                                                                                                                         

 

  1. Jaký je Váš názor na školní akce?

nemohu posoudit (dítě se neúčastní) 0

připomínky nemám 14

mám tyto připomínky: Mrzí mne, že se, bohužel, díky koronaviru nemohli zúčastnit rodiče.

Vyjádření MŠ: Již druhý školní rok byl velmi ovlivněn epidemiologickou situací. Věřte, že i nás velice mrzí, že nemůžeme pořádat žádnou společnou akci, ať už jsou to besídky, dílničky a další tradiční akce. Pevně doufáme, že v příštím školním roce se začne situace měnit k lepšímu a budeme se vracet k normálnímu životu.

 

Jaké další akce navrhujete?

Táborák s dětmi i rodiči, společné výlety s rodiči, dětmi i p. učitelkami.

Kulturní akce (divadlo, kino).

Vyjádření MŠ: Víme, že děti mají velmi rády táboráčky. Otevřený oheň na zahradě MŠ je však velké riziko pro bezpečnost našich dětí, obzvláště v tak velkém počtu osob a případně v maskách. Možnost společného výletu zařadíme jako bod k projednání na třídních schůzkách 7. 9. a 9. 9. 2021. Kulturní akce bychom rádi pořádali, bohužel nám to letos epidemiologická situace nedovolila. Snad bude příští školní rok lepší.                                                                                                                                                                    

 

  1. Máte zájem o setkání s odborníky, o besedy v MŠ?

ne 8

ano – uveďte se kterými: 5

2 návrhy: logopedie; IZS, ptáci – dravci

Vyjádření MŠ: Pokud epidemiologická situace dovolí, domluvíme besedu s kvalifikovaným logopedem. Seznámení s prací IZS či představení dravců budeme směřovat spíše k dětem.

Doplněno po třídních schůzkách v září 2021: o besedu s kvalifikovaným logopedem projevili zájem 2 rodiče.                                                                                                                                                                 

  1. Co podle Vašeho názoru chybí v naší výchovně vzdělávací práci?

– nechybí nic 3x

– nevím 2x

– jsem spokojená

– vše v pořádku

– možná víc logopedie

– výslovnost některých písmen, správné skloňování a používání slov

Vyjádření MŠ: Do vzdělávacích činností jsou pravidelně zařazovány jazykové chvilky, jejichž náplní jsou dechová a artikulační cvičení. Ta jsou velmi důležitá k tomu, aby se děti naučily vědomě ovládat svoje mluvidla a postupně se zlepšovala výslovnost jednotlivých hlásek. Správné tvarosloví se u dětí nejlépe upevňuje odposloucháváním správného mluvního vzoru a reprodukcí, např. vyprávěním, malovaným čtením, rozhovorem. Všechny tyto činnosti jsou pravidelnou náplní práce předškolních pedagogů.                                   

                                                                                                                      

  1. Je Vaše dítě (s ohledem k jeho věkovým a individuálním schopnostem) v MŠ vedeno k samostatnosti?

ano 12 

částečně 1

nedokážu posoudit 2

Vyjádření MŠ: Vedení dětí k samostatnosti je jedním z rámcových cílů předškolního vzdělávání.                                  

                                                                                                                                            

  1. Jste spokojeni s přístupem a jednáním zaměstnanců školy (pedagogů, provozních zaměstnanců)?

velmi spokojeni 8

převážně ano 7

částečně 0 

ne – důvody: 0                                                                                                             

 

  1. Jste spokojeni s prostředím MŠ (estetika školy, vybavení)?

ano 14 

částečně 1

ne 0

nedokážu posoudit 0                                                                           

 

  1. Jak jste spokojeni se stravováním dítěte v MŠ?

a) skladba jídelníčku:

ano 15

ne – návrhy: 0

– občas větší svačiny bych doporučil

– sice nevím, co tam vše mají za stravu a jestli je dobrá

Vyjádření MŠ: Stravování v MŠ je dáno Vyhláškou č.107/2005 Sb. o školním stravování. Pestrost jídelníčku je stanovena Nutričním doporučením MZ ČR ke Spotřebnímu koši. Preferovanými surovinami jsou ryby, luštěniny, zelenina, celozrnné pečivo. Četnost zařazování pokrmů a velikost porcí je dána vyhláškou (viz výše). Děti mají vždy možnost přídavku.

 

b) komunikace s vedoucí školní jídelny:

ano 10

ne – návrhy: 2

– neznám

3x bez vyjádření

Vyjádření MŠ: Kontaktní informace na vedoucí školní jídelny jsou na nástěnkách ve vstupních vestibulech obou budov, v každé šatně dětí a na webu www.mscv.cz. Paní Řeháková ochotně zodpoví všem rodičům jakýkoliv dotaz týkající se plateb či stravování.                                                                                                                                                                    

 

  1. Jste spokojeni s pořádkem v MŠ?

ano 14

částečně 1

ne – konkrétně s čím: 0                                                                                                                                                                              

 

  1. Chtěli byste se podílet na dění v MŠ? Jak?

ne 8

ano – konkrétně: 4                                             

3x bez vyjádření

1 konkrétní návrh – nějaké zábavné akce, besídky, hry …

Vyjádření MŠ: Spolupráci rodičů na realizaci akcí v MŠ vítáme, vše je na domluvě. Návrh spolupráce je jedním z bodů třídních schůzek v září.                                                                                                                                                                              

 

  1. Je naše MŠ podle Vašeho názoru něčím specifická?

– nevím 2x

– ne

– ano, individuální a super přístup a vztah k dětem

– jsme tu krátce, nemohu posoudit

– vstřícný a profesionální přístup pedagogů a vedení

– ano, velký kamarádský vztah k dětem                                                                                                                                                                           

 

  1. Co se Vám na školce líbí?

– vše 3x

– všechno, celý areál MŠ

– skoro vše

– komunikace, vstřícnost, pochopení

– přístup pedagogů, kdykoliv mám něco, vždy to spolu vyřešíme

– škola hrou, děti chodí domů nadšené a ukazují a učí mne to, co se samy naučily – zachovejte si tento přístup, jste zatím nej školka, co znám                                                                                                                                                                               

 

  1. Co se Vám na školce nelíbí a co byste změnili, zlepšili?

– nic 6x

– nevím

– topení, sušení mokrého oblečení a bot

– plavání, bruslení, fotbal

Vyjádření MŠ: Oblečení a obuv v době, kdy je po dešti či mokrý sníh, se snažíme sušit v šatnách dětí i ve třídách, ale prostorové možnosti jsou omezené a pevné kryty topení jsou nutností z bezpečnostního hlediska. Z toho důvodu jsme do všech šaten pořídili přenosné sušáky na oblečení, přesto do 14,30 hod. mnohdy všechno oblečení neuschne. Dbáme především na převlečení dětí do suchých ponožek či punčocháčů. Prosím, počítejte s touto situací a nechte dětem v šatně dostatek náhradního oblečení (v zimě případně i náhradní kalhoty na cestu domů).

Plavání, bruslení a fotbal je zřejmě myšleno tak, že se v letošním školním roce žádná z těchto akcí nekonala (viz odpověď výše – epidemiologická situace).

 

  1. Další podněty či připomínky:

– bez připomínek

– chybí mi školka v přírodě

– nevím

-žádné

Vyjádření MŠ: Před pěti lety, kdy se v naší MŠ škola v přírodě konala, byl zájem velmi malý. V takové situaci je potřeba zajistit jak personální obsazení školy v přírodě, tak zajistit provoz mateřské školy. Až se epidemiologická situace stabilizuje, zařadíme zjišťování zájmu do programu zářijových třídních schůzek.

 

 

Všem rodičům, kteří nám poskytli upřímnou zpětnou vazbu k naší práci, děkujeme. Velice si vážíme Vašich názorů a děkujeme za slova chvály. Budeme se snažit nadále pracovat tak, aby se děti cítily v naší školce Pohádce spokojeně, bezpečně a chodily k nám rády. Všemi náměty a připomínkami se budeme zabývat. Je pro nás velkým přínosem, že máme možnost s Vašimi požadavky pracovat.

                                                                                                                                                                             Kolektiv MŠ Pohádka.

Významní sponzoři

  • NADACE ČEZ
  • NPI
  • IT Innovation
  • Actherm
  • DM
  • ČEZ Teplárenská
  • ENCZ
  • SČVK
  • Globus
Zavřít

Používáním webových stránek Mateřská škola Pohádka, souhlasíte s využíváním cookies ve vašem prohlížeči.

Pokračovat